Положення про порядок організації доступу до публічної інформації
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказом Керівника апарату
Алуштинського міського суду
від 25.06.2011 року № 02-09-93
ПОЛОЖЕННЯ
про забезпечення доступу до публічної інформації
у Алуштинському міському суді Автономної Республіки Крим
1. Загальні положення
Це Положення визначає порядок доступу до публічної інформації у Алуштинському міському суді Автономної Республіки Крим (далі – суд) відповідно до вимог Закону України від «Про доступ до публічної інформації» 13 січня 2011 року № 2939-VI.
Визначення понять:
1) запит на інформацію – це прохання особи чи групи осіб в усній, письмовій чи іншій формі надати публічну інформацію, що знаходиться у володінні суду;
2) публічна інформація – це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі здійснення судом повноважень, передбачених чинним законодавством України, або яка знаходиться у володінні суду;
3) запитувачі інформації – фізичні, юридичні особи, об’єднання громадян без статусу юридичної особи, крім суб’єктів владних повноважень;
4) звернення громадян – викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) та скарги;
5) суб’єкт владних повноважень – орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Правове регулювання відносин, пов’язаних із забезпеченням доступу до публічної інформації, здійснюється відповідно до законів України «Про доступ до публічної інформації», «Про судоустрій і статус суддів», «Про інформацію», «Про доступ до судових рішень», Цивільного процесуального кодексу України та Кримінально-процесуального кодексу України.
Дія цього Положення не поширюється на надання інформації при здійсненні судочинства у суді, при виконанні судових рішень, на відносини щодо отримання інформації суб’єктами владних повноважень при здійсненні ними своїх функцій, а також на відносини у сфері звернень громадян.
Дотримання встановленого порядку надання публічної інформації (опрацювання, систематизація, аналіз та контроль щодо задоволення запиту) про діяльність суду організовує і забезпечує керівник апарату суду, його заступник.
2. Забезпечення доступу до публічної інформації про діяльність суду
2.1. Доступ до публічної інформації про діяльність суду забезпечується шляхом:
оприлюднення публічної інформації в засобах масової інформації (далі – ЗМІ);
розміщення публічної інформації на офіційному веб-сайті Судова влада України;
розміщення публічної інформації на інформаційних стендах у приміщенні суду;
присутності запитувачів інформації на відкритих судових засіданнях у суді;
надання інформації за запитами на інформацію.
2.2. Інформація про діяльність суду може надаватися в усній формі та у вигляді документованої інформації, в тому числі у вигляді електронного документа.
2.3. Публічна інформація про діяльність суду надається у формі, визначеній законодавством у сфері судоустрою, статусу суддів та процесуальним законодавством.
Якщо форму надання публічної інформації чинним законодавством України не передбачено, вона надається у формі, визначеній у запиті на інформацію. У разі неможливості її надання у запитуваній формі інформація надається в тому вигляді, в якому вона зберігається у суді.
Публічна інформація надається в усній формі фізичним, юридичним особам, об’єднанням громадян під час особистого прийому. Вказана інформація також надається за телефоном канцелярією суду, службою судових розпорядників суду або уповноваженими працівниками апарату суду.
2.4. Доступ до публічної інформації про діяльність суду обмежується, якщо такі дані чинним законодавством України віднесено до інформації з обмеженим доступом.
Перелік відомостей, що належать до інформації з обмеженим доступом, а також відомостей, які не містять ознак публічної інформації, визначається в додатку 1 до цього Положення.
2.5. Особами, відповідальними за надання відомостей за запитами на інформацію, є працівники апарату суду в межах своєї компетенції.
2.6. Надання публічної інформації про діяльність суду запитувачам інформації, а також розміщення вказаної інформації на веб-сайті Судова влада України та інформаційних стендах суду забезпечують відповідальні працівники апарату суду за такими напрямами діяльності:
– про рішення зборів суддів – керівник апарату суду
– інформацію довідкового характеру з Автоматизованої системи документообігу суду (далі – АСДС); документів, що зберігаються в архіві суду; про прийом громадян у суді, а також про рух судових справ, день, час і місце та стан їх розгляду у відповідній судовій процедурі на поточну дату в усній формі (за телефоном) – працівник відповідної канцелярії суду – завідуючий сектором (або визначені керівництвом суду особи);
– про рух судових справ, день, час і місце, стан їх розгляду у відповідній судовій процедурі на поточну дату, в тому числі в письмовій формі (за письмовими запитами) –служба судових розпорядників суду, помічник судді;
– про доходи суддів та державних службовців апарату суду і членів їх сімей, інші персональні дані, а також відомості з урахуванням вимог чинного законодавства України про захист персональних даних та про доступ до публічної інформації; про наявність вакансій, порядок і умови проходження конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців третьої-сьомої категорії – консультант з кадрової роботи;
– про нормативно-правові засади діяльності суду, – керівник апарату суду;
– про статистичні дані щодо здійснення судочинства судом, відображені у звітах, матеріали аналізів судової статистики та узагальнень судової практики суду – заступник керівника апарату суду;
– про матеріально-технічне забезпечення суду, утримання, експлуатацію, ремонт будівлі суду, обслуговування території; господарське забезпечення суду; про створення працівникам суду безпечних і належних умов праці; про охорону праці та техніку безпеки, пожежну безпеку; – старший судовий розпорядник суду;
– про інформаційно-телекомунікаційні системи, бази даних суду та функціонування АСДС, про функціонування баз даних інформаційних комп’ютеризованих систем; про стан забезпечення інформаційно-технічними засобами залів судових засідань суду; про впровадження та забезпечення комп'ютерною технікою робочих місць суддів та працівників апарату суду; відомості щодо функціональних можливостей автоматизованої системи документообігу суду; відомості щодо забезпечення працездатність комп'ютерного та мережевого обладнання; про аналіз ефективності використання комп'ютерної техніки у суді; про провадження сучасних інформаційних технологій в інформаційну діяльність суду – головний спеціаліст з інформаційних технологій;
– про доступ до залів судових засідань у суді – старший судовий розпорядник;
3. Надання публічної інформації про діяльність суду
3.1. Оприлюднення публічної інформації в ЗМІ забезпечується відповідно до планів роботи суду, відповідно до законів України «Про судоустрій і статус суддів», «Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування в Україні у засобах масової інформації», «Про доступ до публічної інформації», «Про інформацію», «Про друковані засоби масової інформації», «Про телебачення і радіомовлення», «Про інформаційні агентства».
3.2. Відповідно до можливостей веб-сайту Алуштинського міського суду АР Крим, головним спеціалістом з інформаційних технологій забезпечується оприлюднення підготовленої відповідальними працівниками апарату суду інформації, з урахуванням вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації».
3.3. Розміщенню на офіційному веб-сайті Алуштинського міського суду АР Крим підлягає інформація про суд і його діяльність:
- місце розташування, поштова адреса, адреса електронної пошти для направлення електронних запитів на інформацію та номера телефонівканцелярії суду, факсу;
- прізвища, імена та по батькові, службові номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти Голови суду та його заступника, керівника апарату суду та його заступника.
- розклад роботи суду;
- наявність вакансій;
- реквізити сплати державного мита та витрат на інформаційно-технічне забезпечення розгляду цивільних справ;
- інша актуальна інформація, за рішенням керівництва суду
3.4. Рішення суду розміщуються в Єдиному державному реєстрі судових рішень відповідно до Закону України «Про доступ до судових рішень».
3.5. На інформаційному стенді суду розміщуються:
- дані про порядок роботи суду, що включають порядок прийому громадян, представників юридичних осіб, об’єднань громадян, а також інформацію з питань, пов’язаних з організацією діяльності суду;
- відомості про дату, час, місце проведення судових засідань у справах, призначених до розгляду в суді;
- реквізити для сплати державного мита (судового збору), витрат на інформаційно-технічне забезпечення розгляду справи та реквізитів для внесення сум на депозит суду;
- зразок відповідної форми запиту на публічну інформацію (Додаток 2), заяви про видачу судового рішення, видачу виконавчого листа, тощо.
- порядок пропуску до приміщень суду і залів судових засідань;
- умови і порядок отримання інформації про діяльність суду;
- графік прийому громадян
- графік роботи канцелярій суду
- відомості про апеляційне та касаційне оскарження вироків суду по кримінальних справах.
- інші відомості, необхідні для оперативного інформування запитувачів інформації про діяльність суду.
3.6. Фізичні особи, представники юридичних осіб, об’єднань громадян без статусу юридичної особи мають право бути присутніми на відкритому судовому засіданні у суді, робити письмові записи, а також використовувати портативні аудіо-технічні пристрої відповідно до вимог та обмежень, встановлених процесуальним законодавством України.
3.7. Порядок доступу осіб, указаних у пункті 3.6, до приміщення суду і зали судових засідань регулюється Правилами пропуску осіб до приміщень судів та на їх територію транспортних засобів, що затверджені спільним наказом Державної судової адміністрація та МВС, від 12.09.2005, № 102/765.
3.8. Запитувач має право звернутися до суду із запитом на інформацію, вимоги щодо оформлення якого визначені Законом України «Про доступ до публічної інформації».
З метою спрощення процедури оформлення письмових запитів на інформацію дозволяється подання запиту шляхом заповнення відповідних форм проектів запиту на інформацію, зразки яких можна отримати на пропускному пункті суду.
Якщо з поважних причин (інвалідність, обмежені фізичні можливості тощо) особа не може подати письмовий запит особисто, його має оформити відповідальна особа канцелярії суду, обов'язково зазначивши в запиті своє ім'я, контактний телефон, та надати копію запиту особі, яка його подала.
4. Порядок реєстрації та опрацювання запитів на інформацію
4.1. Запити на інформацію, що надходять на адресу суду, приймаються, попередньо опрацьовуються і реєструються канцелярією суду відповідно до Інструкції з діловодства у місцевому загальному суді з урахуванням вимог цього Положення.
4.2. Запити на інформацію реєструються в ДЗС та відповідному журналі.
4.3. Після отримання та реєстрації вхідної кореспонденції канцелярія суду відокремлює запити на інформацію та невідкладно передає їх на розгляд керівництву суду.
4.4. Якщо запит містить прохання надати інформацію, яка стосується різних напрямів діяльності суду, відповідальними за надання відповідей на запит визначаються працівники апарату суду згідно з напрямами діяльності, визначеними пунктом 2.6 цього Положення.
За рішенням Голови суду або його заступника, керівника апарату суду чи його заступника відповідальним за надання відповіді на такий запит може бути визначено одного з працівників апарату суду. У такому випадку співвиконавці зобов’язані не пізніше чотирьох робочих днів із дня надходження до суду запиту надати відповідальному виконавцю матеріали запиту.
4.5. Запит на інформацію з резолюцією Голови суду чи його заступника, керівника апарату суду чи його заступника реєструється у відповідному журналі, після чого невідкладно передається виконавцям.
4.6. Реєстрація та опрацювання запитів на інформацію, які надійшли до суду у вигляді електронного документа, здійснюється уповноваженим працівником канцелярії в загальному порядку після їх роздрукування на паперовому носії.
4.7. Відповідь на електронний запит надається на адресу, вказану запитувачем інформації, та у запитуваній формі (листом чи у вигляді електронного документа).
Паперові копії листування за електронними запитами на інформацію повертаються до Заступника керівника апарату суду для зберігання в окремій справі «Листування щодо запитів стосовно публічної інформації» згідно зі Зведеною номенклатурою справ суду.
4.8. Відповідь на запит на інформацію надається не пізніше п’яти робочих днів із дня отримання судом запиту.
Якщо запит на інформацію стосується відомостей, необхідних для захисту життя чи свободи особи, щодо стану довкілля, якості харчових продуктів і предметів побуту, аварій, катастроф, небезпечних природних явищ та інших надзвичайних подій, що сталися або можуть статись і загрожують безпеці громадян, відповідь має бути надано не пізніше 48 годин із дня отримання запиту.
4.9. У разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує її пошуку серед значної кількості даних, керівник апарату за поданням працівника апарату суду відповідального за надання інформації за таким запитом, може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів. Про продовження строку відповідальний працівник апарату суду письмово повідомляє запитувача не пізніше п’яти робочих днів із дня отримання запиту.
4.10. У випадках коли запитувана інформація містить документи обсягом більше 10 сторінок, відповідальний працівник апарату суду не пізніше п’яти робочих днів із дня надходження запиту до суду повідомляє про це заявника із зазначенням вартості фактичних витрат, пов’язаних із копіюванням або друком документів, та реквізитів і порядку сплати цих витрат. За таких обставин надання інформації здійснюється протягом трьох робочих днів після підтвердження оплати вартості фактичних витрат.
4.11. Якщо у запиті разом із проханням надати публічну інформацію міститься прохання надати також інформацію, що не відноситься до публічної, то відповідь на запит може бути направлено заявнику окремо у терміни, передбачені чинним законодавством України, про що запитувач повідомляється у такій відповіді.
Розділ V. Порядок надання інформації про діяльність Суду
5.1. Відповідь на запит надається за підписом керівника апарату суду чи його заступника.
5.2. Відповідь на запит повинна містити запитувану інформацію або мотивовану відмову в наданні такої інформації. У відповіді на запит вказуються найменування, поштова адреса Суду, посада особи, яка надає відповідь, а також реєстраційний номер і дата відповіді на запит.
5.4. Відповіді на запит підлягають обов’язковій реєстрації в Суді.
5.5. Суд має право відмовити в задоволенні запиту в таких випадках:
1) якщо він не володіє і не зобов’язаний відповідно до його компетенції, передбаченої законодавством, володіти інформацією, щодо якої зроблено запит;
2) інформація, що запитується, належить до категорії інформації з обмеженим доступом;
3) не дотримано вимог до запиту на інформацію, передбачених частиною п’ятою статті 19 Закону України "Про доступ до публічної інформації", відповідно до якої запит на інформацію має містити:
– ім'я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв'язку, якщо такий є;
– загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо;
– підпис і дату за умови подання запиту в письмовій формі.
Особі, яка не оплатила передбачені законодавством фактичні витрати, пов’язані з копіюванням або друком документів, запитувана інформація надається після сплати цих витрат.
5.6. Інформація на запит надається безкоштовно.
У разі якщо задоволення запиту на інформацію передбачає виготовлення копій документів обсягом більш як 10 сторінок, запитувач зобов'язаний відшкодувати фактичні витрати на їх копіювання та друк у встановленому порядку. На період відсутності порядку виготовлення копій документів копії виготовляються безкоштовно.
Додаток 1
до Положення про забезпечення доступу до публічної інформації
у Алуштинському міському суді Автономної Республіки Крим,
затвердженого наказом
Керівника апарату
від 25.06.2011 року № 02-09-93
ПЕРЕЛІК
відомостей, які належать до інформації з обмеженим доступом, а також відомостей, які не містять ознак публічної інформації
1. Не належать до публічної інформації:
– інформація, яка на день надходження запиту не відображена та не задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях і її відображення та документування не передбачено чинним законодавством;
– інформація, яка отримана або створена при листуванні з органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями, громадянами;
– внутрівідомча службова кореспонденція та доповідні записки, рекомендації, якщо вони пов’язані з розробкою напряму діяльності Алуштинського міського суду АР Крим, процесом прийняття рішень і передують публічному обговоренню та/або прийняттю рішень;
– інформація, яка міститься в матеріалах судових справ.
2. Публічною інформацією з обмеженим доступом у Алуштинському міському суді є:
1) конфіденційна інформація – інформація, доступ до якої обмежено фізичною або юридичною особою, крім суб'єктів владних повноважень, та яка може поширюватися у визначеному ними порядку за їхнім бажанням відповідно до передбачених ними умов;
2) таємна інформація – інформація, доступ до якої обмежується відповідно до частини другої статті 6 Закону України "Про доступ до публічної інформації", розголошення якої може завдати шкоди особі, суспільству і державі. Таємною визнається інформація, яка містить державну, професійну, банківську таємницю, таємницю слідства та іншу передбачену законом таємницю;
3) службова інформація – інформація, що міститься в документах, яким присвоєно гриф "для службового користування".
Додаток 2
до Положення про забезпечення доступу до публічної інформації
у Алуштинському міському суді Автономної Республіки Крим,
затвердженого наказом
Керівника апарату
від 25.06.2011 року № 02-09-93
Форма письмового запиту на інформацію
Алуштнський міський суд АР Крим
вул. Леніна 23 м. Алушта, 98500
____________________________
(прізвище, ім’я, по батькові запитувача інформації)
що проживає за адресою:
___________________________
___________________________
тел. _________; е-mail:___________
ІНФОРМАЦІЙНИЙ ЗАПИТ
Відповідно до статті 34 Конституції України, статей 3, 4, 5, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації», статей 5, 9, 28, 29, 32, 33 Закону України «Про інформацію» прошу надати мені таку інформацію:
Ознайомлений(а) з вимогами Закону України "Про доступ до публічної інформації" щодо відшкодування фактичних витрат на копіювання та друк копій документів обсягом більш як 10 сторінок.___________
«____» __________ 20__ р. _________ ________________